Uwaga pacjenci

                                                                                                                                                                                         

INSTRUKCJE  DLA  PACJENTA.

(zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020r.)                                       

                                                                        1.

WARUNKI UDZIELANIA TELEPORADY  W NZOZ CENTRUM MEDYCZNE „NAD BRDĄ”

     1. Świadczeniodawca udziela teleporad telefonicznie.
     2. Chęć uzyskania teleporady od lekarza POZ zgłasza pacjent w rejestracji:
        - Poradnia Ogólna - 52 518-34-64
        - Poradnia Dziecięca - 52 518-52-62.
     3. Pracownik Rejestracji udziela informacji o terminie , w którym odbędzie się teleporada.
     4. O godzinie wskazanej przez Rejestrację:
        - Poradnia Ogólna – pacjent dzwoni do gabinetu lekarskiego wskazanego przez pracownika Rejestracji (52/ 518-17-52, 518-52-95)
        - Poradnia Dziecięca – lekarz pediatra dzwoni do osoby zgłaszającej potrzebę uzyskania teleporady.
     5. Przed udzieleniem teleporady lekarz potwierdza tożsamość pacjenta.
     6. W przypadku, gdy pacjent nie może dodzwonić się o wskazanej godzinie – należy poczekać na telefon od lekarza.
     7. W przypadku, gdy lekarz nie może dodzwonić się do pacjenta – ponawia próbę 3x w odstępie co najmniej 5 minut.
     8. W czasie teleporady lekarz podejmuje decyzję o ewentualnej konieczności osobistej wizyty pacjenta w Przychodni lub wizyty domowej i umawia pacjenta na konkretny  termin, uwzględniając przy tym wolę pacjenta.
     9. Lekarz odnotowuje w dokumentacji medycznej fakt udzielenia teleporady.
   10. Poza godzinami pracy przychodni teleporadę można uzyskać korzystając ze strony: https://pacjent.gov.pl/ewizyta.                                                                                 

                                                                                                                              2.

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-RECEPTY.

  1. Pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod do realizacji e-recepty.
  2. Podczas realizacji e-recepty w aptece, należy podać kod wraz z numerem PESEL.
  3. W przypadku otrzymania e-recepty na określony czas, np. leki, które na stałe zażywa, kolejne leki z tej recepty mogą być kupowane tylko w aptece, w której kupił     pierwsze opakowanie leku.
  4. Pacjent może kupować kolejne opakowania leku po podaniu czterocyfrowego kodu do realizacji recepty, który otrzymał podczas pierwszej wizyty w Przychodni.

                                                                                                        3.

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-SKIEROWANIA.

  1. Pacjent podczas rejestracji w wybranej przez siebie poradni specjalistycznej podaje kod, który otrzymał od lekarza wystawiającego skierowanie oraz PESEL.
  2. W przypadku podmiotów medycznych, które nie korzystają jeszcze z systemu e-skierowań, pacjent otrzymuje skierowanie z kodem w wersji papierowej i podaje dane zgodnie z prośbą osoby rejestrującej.

                                                                                                         4.

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE.

  1. Aby otrzymać zapotrzebowanie na wyroby medyczne pacjent kontaktuje się z rejestracją przychodni.
  2. Lekarz weryfikuje zapotrzebowanie podczas rozmowy telefonicznej z pacjentrm i wystawia wniosek na zapotrzebowanie w wyroby medyczne, który weryfikowany jest przez NFZ
  3. Pacjent otrzymuje cyfrowy kod lub wydruk papierowy zlecenia na wyroby medyczne.
  4. Zlecenie można zrealizować w Aptece lub Sklepie Medycznym.

                                                                                                         5.

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI ZLECENIA BADAŃ DODATKOWYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI LABORATORYJNYCH LUB OBRAZOWYCH.

Informacje o sposobie realizacji zlecenia Pacjent otrzymuje z odpowiednich zakładek na naszej stronie internetowej (www.cm-nadbrda.pl) lub od pracownika rejestracji.

                                                                                                          6.

INSTRUKCJA O MOŻLIWOŚCI ZAŁOŻENIA PRZEZ PACJENTA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA.

  1. Pacjent wyszukuje w przeglądarce Internetowe Konto Pacjenta (strona www.pacjent.gov.pl)
  2. Wybiera: zaloguj się na IKP.
  3. Wybiera sposób logowania-Profil Zaufany lub e-dowód.
  4. Wpisuje login i hasło.
  5. Po zalogowaniu się do IKP - pacjent edytuje dane kontaktowe, wpisując nr telefonu, na który chce otrzymywać kody e-recept i e-skierowań.