INSTRUKCJE DLA PACJENTA.
(zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020r.)
1.
WARUNKI UDZIELANIA TELEPORADY W NZOZ CENTRUM MEDYCZNE „NAD BRDĄ”
1. Świadczeniodawca udziela teleporad telefonicznie.
2. Chęć uzyskania teleporady od lekarza POZ zgłasza pacjent w rejestracji:
- Poradnia Ogólna - 52 518-34-64
- Poradnia Dziecięca - 52 518-52-62.
3. Pracownik Rejestracji udziela informacji o terminie , w którym odbędzie się teleporada.
4. O godzinie wskazanej przez Rejestrację:
- Poradnia Ogólna – pacjent dzwoni do gabinetu lekarskiego wskazanego przez pracownika Rejestracji (52/ 518-17-52, 518-52-95)
- Poradnia Dziecięca – lekarz pediatra dzwoni do osoby zgłaszającej potrzebę uzyskania teleporady.
5. Przed udzieleniem teleporady lekarz potwierdza tożsamość pacjenta.
6. W przypadku, gdy pacjent nie może dodzwonić się o wskazanej godzinie – należy poczekać na telefon od lekarza.
7. W przypadku, gdy lekarz nie może dodzwonić się do pacjenta – ponawia próbę 3x w odstępie co najmniej 5 minut.
8. W czasie teleporady lekarz podejmuje decyzję o ewentualnej konieczności osobistej wizyty pacjenta w Przychodni lub wizyty domowej i umawia pacjenta na konkretny termin, uwzględniając przy tym wolę pacjenta.
9. Lekarz odnotowuje w dokumentacji medycznej fakt udzielenia teleporady.
10. Poza godzinami pracy przychodni teleporadę można uzyskać korzystając ze strony: https://pacjent.gov.pl/ewizyta.
2.
INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-RECEPTY.
- Pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod do realizacji e-recepty.
- Podczas realizacji e-recepty w aptece, należy podać kod wraz z numerem PESEL.
- W przypadku otrzymania e-recepty na określony czas, np. leki, które na stałe zażywa, kolejne leki z tej recepty mogą być kupowane tylko w aptece, w której kupił pierwsze opakowanie leku.
- Pacjent może kupować kolejne opakowania leku po podaniu czterocyfrowego kodu do realizacji recepty, który otrzymał podczas pierwszej wizyty w Przychodni.
3.
INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-SKIEROWANIA.
- Pacjent podczas rejestracji w wybranej przez siebie poradni specjalistycznej podaje kod, który otrzymał od lekarza wystawiającego skierowanie oraz PESEL.
- W przypadku podmiotów medycznych, które nie korzystają jeszcze z systemu e-skierowań, pacjent otrzymuje skierowanie z kodem w wersji papierowej i podaje dane zgodnie z prośbą osoby rejestrującej.
4.
INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE.
- Aby otrzymać zapotrzebowanie na wyroby medyczne pacjent kontaktuje się z rejestracją przychodni.
- Lekarz weryfikuje zapotrzebowanie podczas rozmowy telefonicznej z pacjentrm i wystawia wniosek na zapotrzebowanie w wyroby medyczne, który weryfikowany jest przez NFZ
- Pacjent otrzymuje cyfrowy kod lub wydruk papierowy zlecenia na wyroby medyczne.
- Zlecenie można zrealizować w Aptece lub Sklepie Medycznym.
5.
INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI ZLECENIA BADAŃ DODATKOWYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI LABORATORYJNYCH LUB OBRAZOWYCH.
Informacje o sposobie realizacji zlecenia Pacjent otrzymuje z odpowiednich zakładek na naszej stronie internetowej (www.cm-nadbrda.pl) lub od pracownika rejestracji.
6.
INSTRUKCJA O MOŻLIWOŚCI ZAŁOŻENIA PRZEZ PACJENTA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA.
- Pacjent wyszukuje w przeglądarce Internetowe Konto Pacjenta (strona www.pacjent.gov.pl)
- Wybiera: zaloguj się na IKP.
- Wybiera sposób logowania-Profil Zaufany lub e-dowód.
- Wpisuje login i hasło.
- Po zalogowaniu się do IKP - pacjent edytuje dane kontaktowe, wpisując nr telefonu, na który chce otrzymywać kody e-recept i e-skierowań.