Instrukcje dla pacjenta
(zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020r.)
1. warunki udzielania teleporady w nzoz centrum medyczne „NAD BRDĄ”
- Świadczeniodawca udziela teleporad telefonicznie.
- Chęć uzyskania teleporady od lekarza POZ zgłasza pacjent w rejestracji:
- Poradnia Ogólna – 52 518-34-64
- Poradnia Dziecięca – 52 518-52-62.
- Pracownik Rejestracji udziela informacji o terminie , w którym odbędzie się teleporada.
- O godzinie wskazanej przez Rejestrację:
- Poradnia Ogólna – pacjent dzwoni do gabinetu lekarskiego wskazanego przez pracownika Rejestracji (52/
518-17-52, 518-52-95) - Poradnia Dziecięca – lekarz pediatra dzwoni do osoby zgłaszającej potrzebę uzyskania teleporady.
- Poradnia Ogólna – pacjent dzwoni do gabinetu lekarskiego wskazanego przez pracownika Rejestracji (52/
- Przed udzieleniem teleporady lekarz potwierdza tożsamość pacjenta.
- W przypadku, gdy pacjent nie może dodzwonić się o wskazanej godzinie – należy poczekać na telefon od lekarza.
- W przypadku, gdy lekarz nie może dodzwonić się do pacjenta – ponawia próbę 3x w odstępie co najmniej 5 minut.
- W czasie teleporady lekarz podejmuje decyzję o ewentualnej konieczności osobistej wizyty pacjenta w Przychodni lub wizyty domowej i umawia pacjenta na konkretny termin, uwzględniając przy tym wolę pacjenta.
- Lekarz odnotowuje w dokumentacji medycznej fakt udzielenia teleporady.
- 1Poza godzinami pracy przychodni teleporadę można uzyskać korzystając ze strony: https://pacjent.gov.pl/ewizyta.
2. Instrukcja o sposobie realizacji e-recepty.
Pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod do realizacji e-recepty.
Podczas realizacji e-recepty w aptece, należy podać kod wraz z numerem PESEL.
W przypadku otrzymania e-recepty na określony czas, np. leki, które na stałe zażywa, kolejne leki z tej recepty mogą być kupowane tylko w aptece, w której kupił pierwsze opakowanie leku.
Pacjent może kupować kolejne opakowania leku po podaniu czterocyfrowego kodu do realizacji recepty, który otrzymał podczas pierwszej wizyty w Przychodni.
3. Instrukcja o sposobie realizacji e-skierowania.
Pacjent podczas rejestracji w wybranej przez siebie poradni specjalistycznej podaje kod, który otrzymał od lekarza wystawiającego skierowanie oraz PESEL.
W przypadku podmiotów medycznych, które nie korzystają jeszcze z systemu e-skierowań, pacjent otrzymuje skierowanie z kodem w wersji papierowej i podaje dane zgodnie z prośbą osoby rejestrującej.
4. Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne.
Aby otrzymać zapotrzebowanie na wyroby medyczne pacjent kontaktuje się z rejestracją przychodni.
Lekarz weryfikuje zapotrzebowanie podczas rozmowy telefonicznej z pacjentrm i wystawia wniosek na zapotrzebowanie w wyroby medyczne, który weryfikowany jest przez NFZ Pacjent otrzymuje cyfrowy kod lub wydruk papierowy zlecenia na wyroby medyczne.
Zlecenie można zrealizować w Aptece lub Sklepie Medycznym.
5. Instrukcja o sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych.
Informacje o sposobie realizacji zlecenia Pacjent otrzymuje z odpowiednich zakładek na naszej stronie internetowej www.cm-nadbrda.pl lub od pracownika rejestracji.
6. Instrukcja o możliwości założenia przez pacjenta internetowego konta pacjenta.
- Pacjent wyszukuje w przeglądarce Internetowe Konto Pacjenta (strona www.pacjent.gov.pl )
- Wybiera: zaloguj się na IKP.
- Wybiera sposób logowania-Profil Zaufany lub e-dowód.
- Wpisuje login i hasło.
- Po zalogowaniu się do IKP – pacjent edytuje dane kontaktowe, wpisując nr telefonu, na który chce otrzymywać kodye-recept i e-skierowań.
![divider divider](https://cm-nadbrda.pl/wp-content/themes/health/img/divider.jpg)