Instrukcje dla pacjenta

(zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020r.)

1. warunki udzielania teleporady w nzoz centrum medyczne „NAD BRDĄ”

  1. Świadczeniodawca udziela teleporad telefonicznie.
  2. Chęć uzyskania teleporady od lekarza POZ zgłasza pacjent w rejestracji:
    • Poradnia Ogólna – 52 518-34-64
    • Poradnia Dziecięca – 52 518-52-62.
  3. Pracownik Rejestracji udziela informacji o terminie , w którym odbędzie się teleporada.
  4. O godzinie wskazanej przez Rejestrację:
    • Poradnia Ogólna – pacjent dzwoni do gabinetu lekarskiego wskazanego przez pracownika Rejestracji (52/
      518-17-52, 518-52-95)
    • Poradnia Dziecięca – lekarz pediatra dzwoni do osoby zgłaszającej potrzebę uzyskania teleporady.
  5. Przed udzieleniem teleporady lekarz potwierdza tożsamość pacjenta.
  6. W przypadku, gdy pacjent nie może dodzwonić się o wskazanej godzinie – należy poczekać na telefon od lekarza.
  7. W przypadku, gdy lekarz nie może dodzwonić się do pacjenta – ponawia próbę 3x w odstępie co najmniej 5 minut.
  8. W czasie teleporady lekarz podejmuje decyzję o ewentualnej konieczności osobistej wizyty pacjenta w Przychodni lub wizyty domowej i umawia pacjenta na konkretny termin, uwzględniając przy tym wolę pacjenta.
  9. Lekarz odnotowuje w dokumentacji medycznej fakt udzielenia teleporady.
  10. 1Poza godzinami pracy przychodni teleporadę można uzyskać korzystając ze strony: https://pacjent.gov.pl/ewizyta.

2. Instrukcja o sposobie realizacji e-recepty.

Pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod do realizacji e-recepty.

Podczas realizacji e-recepty w aptece, należy podać kod wraz z numerem PESEL.

W przypadku otrzymania e-recepty na określony czas, np. leki, które na stałe zażywa, kolejne leki z tej recepty mogą być kupowane tylko w aptece, w której kupił pierwsze opakowanie leku.

Pacjent może kupować kolejne opakowania leku po podaniu czterocyfrowego kodu do realizacji recepty, który otrzymał podczas pierwszej wizyty w Przychodni.


3. Instrukcja o sposobie realizacji e-skierowania.

Pacjent podczas rejestracji w wybranej przez siebie poradni specjalistycznej podaje kod, który otrzymał od lekarza wystawiającego skierowanie oraz PESEL.

W przypadku podmiotów medycznych, które nie korzystają jeszcze z systemu e-skierowań, pacjent otrzymuje skierowanie z kodem w wersji papierowej i podaje dane zgodnie z prośbą osoby rejestrującej.


4. Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne.

Aby otrzymać zapotrzebowanie na wyroby medyczne pacjent kontaktuje się z rejestracją przychodni.

Lekarz weryfikuje zapotrzebowanie podczas rozmowy telefonicznej z pacjentrm i wystawia wniosek na zapotrzebowanie w wyroby medyczne, który weryfikowany jest przez NFZ Pacjent otrzymuje cyfrowy kod lub wydruk papierowy zlecenia na wyroby medyczne.

Zlecenie można zrealizować w Aptece lub Sklepie Medycznym.


5. Instrukcja o sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych lub obrazowych.

Informacje o sposobie realizacji zlecenia Pacjent otrzymuje z odpowiednich zakładek na naszej stronie internetowej www.cm-nadbrda.pl lub od pracownika rejestracji.


6. Instrukcja o możliwości założenia przez pacjenta internetowego konta pacjenta.

  1. Pacjent wyszukuje w przeglądarce Internetowe Konto Pacjenta (strona www.pacjent.gov.pl )
  2. Wybiera: zaloguj się na IKP.
  3. Wybiera sposób logowania-Profil Zaufany lub e-dowód.
  4. Wpisuje login i hasło.
  5. Po zalogowaniu się do IKP – pacjent edytuje dane kontaktowe, wpisując nr telefonu, na który chce otrzymywać kodye-recept i e-skierowań.

divider

Skip to content